CHOOSE YOUR LANGUAGE

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 14 Απριλίου 2013

Ασκορδουλάκοι βραστοί σαλάτα (οι θρεπτικοί βολβοί της Κρήτης μας)



Ξέρετε τους ασκορδουλάκους;.. Τους βολβούς της Κρήτης; Αυτό το περίφημο χορταρικό που αν ξέραμε λένε το πόσο καλό μας κάνουν θα τους ψάχναμε στα όρη και στα βουνά με  τις τσουγκράνες και τα σακιά στους ώμους μας για  να τους βρούμε;
Εγώ βέβαια δεν έπιασα τα όρη, αλλά την λαϊκή αγορά που κατά τύχη τους βρήκα,εεε...Τι να κάνω; Αφού αρέσουν στον Γιώργο (ο σύζυγος μου παρακαλώ), δεν  θα του κάνω το χατήρι;..Κοιτάτε λοιπόν φωτογραφίες τους για να δείτε ότι όσο και αν τους πληρώσετε αυτούς χαλάλι τους, για να τους βρουν δεν ξέρω και εγώ πόσο βάθος πρέπει να σκάψουν, σας λέω εγώ δεν ξέρω, όλα μου τα είπαν στην λαική. Τους αγοράζω όμως χρόνια τώρα και τους μαγειρεύω με ένα απλό τρόπο, που νομίζω ότι όλοι θα τους καταφέρετε, αρκεί να τους τρώτε, είναι κάπως πικροί αλλά από γεύση το κάτι άλλο γιατί έτσι που τους  κάνω εγώ φεύγει κάπως η πίκρα τους.
Μπορείτε να τους σερβίρετε με όσπρια, με ρακί, με ούζο, με μπριζόλες και σκέτοι ακόμα με μερικές τηγανιτές πατάτες και τσίπουρο δυνατό.
Πάμε να κάνουμε λοιπόν τη συνταγή μας....

Υλικά:

  • 1 κιλό ασκορδουλάκοι
  • λάδι
  • αλάτι
  • ξύδι






Εκτέλεση:

Καθαρίζουμε τους ασκορδουλάκους σαν τα κρεμμύδια, μόνο που θα προσπαθήσουμε να μην τους τραυματίσουμε γιατί με το βράσιμο ίσως μας λιώσουν, τους ξεπλένουμε καλά, δεν τους τρίβουμε.
Σε μια κατσαρόλα βάζουμε νερό ζεστό και τους βάζουμε μέσα αφού τους κάνουμε κάτω στη ρίζα τους ένα σταυρό, όχι βαθύ, τους βράζουμε για 10 λεπτά σε μέτρια πάντα φωτιά, τους αλλάζουμε το νερό  από το πρώτο  και τους βάζουμε ξανά με νερό ζεστό καινούργιο, ξανά για 10 λεπτά. Τώρα πάμε για την τρίτη και τελευταία φορά, θα αλλάξουμε ξανά το νερό και σίγουρα θα βλέπετε ότι το νερό  έχει πάρει ένα καθαρό χρώμα . Τώρα που είναι η 3η φορά και  η τελευταία θα τους βάλετε περίπου 1/3 του κουταλιού γλυκού αλάτι και θα τους αφήσετε να βράσουν καλά, θέλουν περίπου 30 λεπτά, πριν τους κλείσετε να τους δοκιμάσετε με ένα πιρούνι να είναι ψημένοι. Αφού είναι έτοιμοι τους βγάζετε από την κατσαρόλα σας, τους σουρώνετε και τους αφήνετε να κρυώσουν. Μετά τους βάζετε σε ένα πιάτο (όσους εσείς θέλετε να φάτε), θα τους ρίξετε μπόλικο ξύδι, λάδι και αλάτι, θα τους ανακατέψετε και θα τους σερβίρετε με τους τρόπους που σας έχω γράψει. Τους υπόλοιπους τώρα θα τους βάλετε σε ένα μπολ με λίγο από το νερό που τους έχετε μαγειρέψει (να έχει κρυώσει), λίγο ξύδι και όταν θέλετε να τους φάτε θα τους κάνετε με τον ίδιο τρόπο.
Δέστε φίλοι μου φωτογραφίες είναι όμορφοι;;..οι ασκορδουλάκοι μου;. Εάν σας αρέσουν κάντε τους σε ποσότητα και τους κρατάτε για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα στα ντουλάπια σας.


                                                             Καλή σας όρεξη.
                                                                   Μαριλένα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου