CHOOSE YOUR LANGUAGE

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013

Κόλλυβα για τα ψυχοσάββατα

    Μου το ζητήσατε φίλοι μου και εγώ σας γράφω τη συνταγή για τα κόλλυβα, που εδώ στην Κρήτη τα φτιάχνουμε για τα ψυχοσάββατα και τα τρισάγια. 
    Πάντα <<γράφουμε>> τα αρχικά του ονόματος του αποθανόντος με ασημένια κουφέτα λίγο πριν τα πάμε στην εκκλησία.






Υλικά:
  • 2 1/2 φλιτζάνια σιτάρι αναποφλοίωτο 
  • 1 φλιτζάνι αμύγδαλα ξεφλουδισμένα (ασπρισμένα) και ψιλοκομμένα
  • 800 γραμμ. ζάχαρη άχνη
  • 200 γραμμ. σουσάμι σκούρο, καβουρδισμένο και αλεσμένο στο μπλέντερ
  • 1/2 κ.γ. κανέλα
  • 1 κ.σ. κοφτή αλάτι
  • 1/3 φλιτζανιού μαϊντανό ψιλοκομμένο
  • 1 φλιτζάνι σπόρια από ρόδι
  • 1 φλιτζάνι σταφίδες ξανθές
  • 1 φλιτζάνι σταφίδες μαύρες
  • 1 φλιτζάνι στραγάλια αλεσμένα σαν σκόνη (θα το βρείτε και έτοιμο)
  • 1 φλιτζάνι καρύδια
  • κουφέτα ασημένια

Εκτέλεση:

Ξεπλένουμε το σιτάρι και το βάζουμε στην κατσαρόλα με μπόλικο νερό και μισό κουταλάκι αλάτι, να βράσει αλλά να μη σπάσουν τα σπόρια του (να μην πολύ-βράσει, να <<στέκει>>). Στραγγίζουμε και απλώνουμε σε πετσέτα το σιτάρι για να στεγνώσει όλο το βράδυ. Σε ένα μεγάλο μπολ ανακατεύουμε όλα τα υλικά εκτός από την άχνη και τη σκόνη από τα στραγάλια. Αφού τα ανακατέψουμε καλά με το χέρι και ελαφριά, σερβίρουμε σε πιατέλα ή μπολ και από πάνω τα σκεπάζουμε πρώτα με τα αλεσμένα στραγάλια και τέλος βάζουμε την άχνη. Τα πιέζουμε για να σταθούν όλα τα υλικά. Κάνουμε ένα σταυρό ή το μονόγραμμα με κουφέτα απλά ή ασημένια.

                                         Καλή επιτυχία,
                                           Μαριλένα

2 σχόλια:

  1. Μαριλένα μου , ευχαριστούμε !!!! Μου αρέσει που βάζεις αρκετό σουσάμι και καρύδια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά φίλη μου και σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου. Η μητέρα μου έτσι τα κάνει και βγαίνει ένα άρωμα από το σουσάμι και από όλα τα υλικά τέλειο!..Καλή σου μέρα από <3 !

      Διαγραφή