CHOOSE YOUR LANGUAGE

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015

Πηχτή της γιαγιάς Πελαγίας......Τσιλαδιά τη λένε αλλιώς!!

Μα πείτε μου κάτι...μπορούμε να κάνουμε γιορτές χωρίς  πηχτή; ...Τι λέτε τώρα;..Αστεία λέμε...πάμε να πάρουμε όλοι και όλες τα υλικά να την κάνουμε όπως τον παλιό εκείνο καιρό που τον έκαναν οι γιαγιάδες μας ...οι παππούδες μας, αλλά και οι γονείς μας ...Εμένα τουλάχιστον η μαμά μου την έκανε μέχρι και το 2013 τον Δεκέμβριο, ήταν η τελευταία της φορά....πριν φύγει για το μεγάλο της ταξίδι...και σε εκείνη είναι αφιερωμένη αυτή η συνταγή...γιατί έτσι την έκανε πάντα ...θα δείτε  τη νοστιμιά της...Καλή μου μαμά Κα Πελαγίτσα ...Πόσο σ' αγαπώ...Σε ευχαριστώ μαμά μου για τη συνταγή σου, είναι υπέροχη και την έγραψα για τη μνήμη σου....πάνε κοντά 18 μήνες τώρα.
Έφυγες νωρίς......και ούτε που πρόλαβες....


Υλικά:
  • 1 1/2 κιλό χοιρινό ψαχνό κομμένο κομμάτια...καλά πλυμένα!!!
  • 1 κεφαλάκι του χοίρου σε μικρά κομμάτια...τα πλένουμε με μπόλικο νερό για να μη μείνει πουθενά και σε όλα τα κομμάτια του κρέατος αίμα...δεν θα πήξει αν έχει αίμα...προσοχή!!
  • 4-5 πόδια χοιρινού καλά πλυμένα!!!
  • 1 ποτήρι νερού χυμό λεμονιού
  • 1 ποτήρι νερού χυμό πορτοκαλιού
  • 1 ποτήρι νερού χυμό μανταρινιού
  • 1/2 ποτήρι νερού  χυμό νεραντζιού
  • 1/2 ποτήρι νερού ξύδι
  • 1/2 ποτήρι νερού νερό
  • αλάτι, πιπέρι, κύμινο, τα μπαχαρικά εδώ δίνουν όλη τη γεύση...βάζετε όσο θέλετε!

Εκτέλεση:

Σε 2 μεγάλες κατσαρόλες βάζουμε τα κρέατά μας πλυμένα και κομμένα να βράσουν με μπόλικο νερό, όσο βάλουμε από την αρχή μου έλεγε η μαμά Πελαγία...δεν προσθέτουμε, γιατί θα χάσουν τις γεύσεις τους, τα ποδαράκια χωριστά και τα άλλα κρέατα χωριστά. Δεν βάζουμε καθόλου αλάτι ή πιπέρι και τα αφήνουμε σε σιγανή φωτιά να ψηθούν καλά-καλά μέχρι να ξεκολλάει το κρέας από τα κόκαλα! Εάν έχετε χύτρα θα σας το πρότεινα....έτσι έκανε η μαμά μου η Κα Πελαγία.....
Παίρνουμε το ζουμί από το κρέας, αφού το βράσουμε καλά μαζί με τα πόδια, το σουρώνουμε και κόβουμε το κρέας σε ακόμα πιο μικρά κομμάτια, μπουκίτσες μικρές. Βάζουμε το κρέας σε λεκάνη χωριστά τα ποδαράκια, το κεφάλι και το ψαχνό, ρίχνουμε αλάτι, πιπέρι και κύμινο (όσο εμείς θέλουμε). Τα αφήνουμε στην άκρη για να κρυώσουν μέχρι την άλλη μέρα, η μαμά τα είχε σκεπάσει με καθαρές άσπρες πετσέτες της κουζίνας μας. Την άλλη μέρα έχουμε σουρώσει τα κρέατα, έχουμε το ζουμί μας έτοιμο και το βάζουμε σε μεγάλη κατσαρόλα ή σε δύο, προσθέτουμε όλα τα υγρά μας, τους χυμούς μας και τα ανακατεύουμε καλά, πιπερώνουμε, αλατίζουμε και βάζουμε και μπόλικο μα μπόλικο κύμινο στα κρέατα και τα ανακατεύουμε πολύ καλά. Αφήνουμε το ζουμί μας να ψηθεί σε χαμηλή φωτιά μέχρι να αρχίζει να πήζει περίπου. Αρχίζουμε να μοιράζουμε σε μπολ τα κρέατα μας και προσπαθούμε να βάζουμε από όλα μέσα σε κάθε μπολ, ποδαράκι, κρέας καθαρό, κεφαλάκι και τα δοκιμάζουμε στα μπαχαρικά μας μήπως και θέλουν και άλλο. Μοιράζουμε το ζουμί, αφήνουμε να κρυώσουν καλά, τα βάζουμε στο ψυγείο και μόλις πήξουν μπορούμε να τη δοκιμάσουμε...Να την προσφέρουμε...
Όση ώρα ψήνουμε τα κρέατα, έχουμε κάνει τους χυμούς μας από τα λεμόνια, πορτοκάλια, νεράντζια σε ποτήρια και τα έχουμε στην άκρη, έχουμε έτοιμα και τα μπολ που θα βάλουμε μέσα την πηχτή μας και θα είναι όλα εύκολα!!!
Κάτσετε να πάρετε μια ανάσα με το καφεδάκι σας και συνεχίζετε μόλις είναι όλα έτοιμα!!..Θέλει δουλειά μπόλικη, αλλά πιστέψτε με αξίζει μια φορά τον χρόνο!
                         Καλές γιορτές μέσα από τη μικρή μου καρδιά!!!!!!!
                                                                                                Μαριλένα!

2 σχόλια:

  1. Άρεσε του πατέρα μου και του την έκανε η μητέρα μου. Καλή κι ευλογημένη χρονιά να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μαρία μου..Καλή χρονιά και σε σένα από μέσα από την καρδιά μου!

      Διαγραφή